sagafelicia

    Hej! Kan jag söka till socionomprogrammet nu, som Börjar till hösten även fast jag inte har matte 2. Jag håller på och pluggar matte 2 på komvux och kommer bli klar i maj. Kan jag söka in till socionomprogrammet och komma in även fast ”just nu” inte har matte2 som är ett krav? Nu tänker jag att jag blir minst godkänd i matte 2 i maj. Eller måste jag vänta ett helt år innan jag kan söka? Jag är 21 år. /Mvh Felicia

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    sista kompletteringsdag (om du gjort ansökan till svenska universitetsutbildningar med start hösten 2023) blir den 21 juni 2023, läs gärna information på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/viktiga-datum - Om din skola (komvux t.ex) skickar över betygen automatiskt så kommer du på din inloggning på Antagning.se kunna se att ditt BETYG har kommit in; annars så laddar du upp ditt betyg på din inloggning på www.antagning.se
    OBS! självaste anmälan måste du göra senast 17 april 2023, som är sista dag i anmälningsperioden, missa inte den dagen. Och kontrollera sedan att ditt betyg i matte 2 har "kommit in"; ladda upp betyget annars själv.

    Studie- och yrkesvägledare