Fernandes
    Hej jag gick ut gymnasiet med ett matematik 2C, men för att söka till sjökapten hos Chalmers så behöver man matematik 3b/3c.
    Min fråga är då, kan jag söka till komvux och läsa matematik 3b även om jag har från tidigare ett godkänt 1C och 2C?

    • :

      Hej!

      Att du läst C-spår i matematik hindrar dig inte att läsa B-spår på komvux. Så länge matematik 3b krävs av den utbildning du söker så blir du behörig som om du hade läst 3c. Du kan också, vid prövningar av dina tidigare betyg för att få högre betyg, pröva matematikkurser i A-spår eller B-spår.

      MVH,
      Brendan (ej SYV)

    • Liselotte : Tack, Brendan, för din kommentar, som innehåller rätt svar på frågan!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    jo, du fick rätt svar i kommentaren från Brendan (se kommentar till din fråga).
    Mvh
    L.

    Liselotte