Kevin
    På hemsidan ''gyantagningen.se'' står det att Enskilda gymnasiet har en slutlig antagningsgräns på 277,5 poäng, men om man går in på de preliminära antagningarna har de en gräns på 255 poäng. Om jag skulle gå ut med 260 poäng skulle jag då kunna komma in på skolan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är den slutliga antagningsgränsen som gäller. Den ändras dock från år till år pga vilka betyg som de sökande har just då så det kan vara svårt att sia om just 260 poäng räcker när just du ska välja. /Lena, Syv