Molly
    Hejsan!
    Jag går nu sista året på gymnasiet och på grund av sjukdom har jag dels missat och dels fått F i somliga kurser. Jag har inte avslutat Matte från år två, och jag har även F i Idrott. För övrigt vet jag inte vad jag vill utbilda mig till, och lutar mig mot att kanske studera in några naturämnen såsom kemi, fysik och mer mattematik (jag har gått Samhälle på gymnasiet). Tanken var att jag skulle avsluta dessa kurser i min egen takt ifrån Komvux nästa år, men jag har planer på att flytta till Oslo och undrade om det fanns en möjlighet för mig att studera det där eller distans. Jag är osäker på hur jag kan information kring det här och jag har inte hittat så mycket, så jag skulle verkligen uppskatta ett svar.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, är inte sån expert på Norge direkt men jag vet att många svenska Komvux har distanskurser så du kanske kan lösa det på det viset. Du kan dessvärre inte gå på "Komvux" i Norge och vara skriven i Sverige. Dina svenska betyg kan du bara komplettera inom Komvux i Sverige.

    Det bästa kanske är att redan nu boka tid med en Syv på Komvux i din hemkommun för att veta på vilka villkor du kan söka att komplettera dina betyg och i vilken takt och i vilken utsträckning du kan plugga på distans. /Lena, Syv