Hej! Just nu så går jag 3 året på gymnasiet inriktning naturvetenskap och jag har funderat på att studera till apotekarprogrammet. Men jag bor i Malmö och därför har jag funderat på att studera på Köpenhamns universitet där man först läser kandidat program i 3 år inom farmaci och sen läser vidare till magisterexamen i 2 år. Men när jag nu räknar mitt ungefärliga betygsgenomsnitt så får jag det till 14.35 utan de extra 2.5 meritpoängen därför att man räknar inte med de i Danmark. Så är möjligt att komma in med 14.35 till Köpenhamn universitet ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nevin,
    kontakta gärna de utbildningsansvariga för den danska utbildningen som du vill gå och ställ din fråga till dem.
    Ang. studier utomlands kan vi på fråga SYV ge endast mycket övergripande information; t.ex kan vi ge dig en länk till en bra och pålitlig sida om högre studier i Danmark där du själv söker den info som du behöver.

    Studie- och yrkesvägledare