Madelen
    Hej!
    Jag vill i framtiden flytta utomlans och resa runt i världen. Men snart är det dags att välja gymnasium och då vill jag studera utomlans. Hur fungerar de? Kostar de? Kan jag få bidrag? Jag är ENORMT tacksam för erat svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du vill ut i världen! Många elever på gymnasiet brukar läsa ett av sina gymnasieår utomlands. Ofta måste man dock gå om det året när man kommer hem - så det är mest som ett spännande år där man lär sig språket, kulturen och gör en massa kul erfarenhet som man kan ha nytta av om man sedan vill jobba eller plugga utomlands när man är klar med gymnasiet.

    Läs mer om att plugga utomlands här på Gymnasieguiden. http://www.gymnasieguiden.se/#!/utomlands

    /Lena, Syv