Julia SYV på FrågaSYV

    Ett av villkor för att uppfylla kraven för Examensbevis från ett yrkesprogram  är att få minst 400 poäng godkända inom de Programgemensamma ämnen. På fordons-& transportprogrammet finns det endast 400 poäng programgemensamma ämnen, vilket man kan se i >>/Programplan_FT.pdf

    och man måste alltså ha lägst betyg E i båda kurserna som ingår i de programgemensamma ämnen. Det stämmer, alltså, att din son har tyvärr inte uppfylld kraven för Examensbevis.

    Om kraven för exam.bevis>> kan man bl a läsa på www.gymnasieguiden.se

    • : Tack för svar! Glömde skriva att han även fått stipendium för sina studieresultat. Känns konstigt att han bara fått studiebevis då?
    • Julia : Om en elev på ett yrkesprogram har godkänt i mindre än 400 poäng, uppfyller inte hen kraven för examensbevis och får med det ett Studiebevis & om man vill, kan man söka till komvux för att försöka få examensbevis från komvux.