Klara
    Hej! Jag går i nian nu, och börjar gymnasiet till hösten. Jag undrar om man på universitet kan studera asiatiska kulturer/språk och vad man kan bli på det? Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Klara,
    om du idag går i nian, då blir studier på eftergymnasial nivå aktuella för dig först om 3 år. På den tiden kan mycket ändras. Men givetvis kan man redan nu kika på vad som Idag finns at läsa på universiteten inom asiatiska kulturer/språk... dock kan utbildningsutbud förändras i framtiden; därför går det inte med någon större säkerhet göra detaljerad planering - utan endast "övergripande" planering kan man göra.