Marcus
    Finns det många jobb som drifttekniker inom datorer nu förtiden?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus, här http://www.arbetsformedlingen.se/4.38a41afd11d99fbdb65800016.html?T=Drifttekniker+IT ser du vilka jobbannonser som finns just idag, jag hittade 117 st.
    Arbetsförmedlingen säger att väldigt många jobb tillsätts utan att de kommer ut i jobbannonser - t.ex. genom att en studerande som var på praktik får ett kortare vikariat först (korta vik, upp till 4 månader annonseras väldigt sällan) och sedan blir vik förlängd och sedan blir det en längre anställning, kanske t o m en tillsvidare anställning.
    Det är, alltså, omöjligt att svara på frågan ang. exakt hur många jobb som finns för en Drifttekniker på IT område idag.
    När man söker jobb är det bra att - förutom att svara på jobbannonser - även kontakta företag, där man vill jobba redan innan de sätter ut jobbannonser. Det heter "intresseanmälan" eller "spontanansökan".

    Jag hoppas du fick svar på din fråga nu.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte