Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, det kan du göra. Att studera på högre nivå än grundskola är frivilligt. Man får därför lov att hoppa av utbildningarna på t.ex yrkeshögskola; du kan t o m påbörja läsa på universitetet och på yrkeshögskolan samtidigt och hoppa av en av de senare... dock är det mindre snällt mot de andra som står i reservkön till utbildningen, men utbildningarna kan, å andra sidan, i alla fall oftast ta in från reservkön även 2-3 veckor efter utbildningens start.

    Studie- och yrkesvägledare

    Alla frågor och svar som innehåller 'yrkeshögskol' (55 st.)