Anders
    Jag har sökt till Game Assembly spelprogrammering nere i Malmö och har fått besked om att jag är antagen. De vill ha svar senast den 10 juli. Problemet är att jag också har sökt till Karlskronas högskolas programmerarutbildningar och därifrån får jag inte besked förrän den 15 juli. På antagningen.se syns det inte att jag har sökt till Game Assembly, så jag antar att den inte räknas med bland mina andra rankade val. Jag vill ändå vara säker, så min fråga är: Blir jag av med mina chanser att komma in på någon utbildning i Karlskrona om jag tackar ja till platsen på Game Assembly?
    Det är mycket möjligt att det är den jag kommer att välja i slutändan ändå, men jag hade gärna velat se alla mina alternativ först. Är det möjligt?

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej, Anders
    jag har nu ringt till Antagning till högskoleutbildningar och fick det bekräftat att det är två separata antagningsprocesser - till högskolan & till Yrkeshögskolan.
    Därför kan du tacka JA till en Yrkeshögskoleutbildning utan att riskera förlora din ev. plats på en högskoleutbildning.
    Om du helst vill gå en högskoleutbildning men besked om den platsen kommer några dagar senare än "deadline" att svara ang. erbjudande om plats på Yrkeshögskoleutbildningen, skulle jag också tänka så som du gör och tacka nu JA till utbildningsplatsen.
    Vi får hoppas att du även får ett positivt besked ang. en högskoleplats. Glöm då inte meddela din Yh-utbildning om att du inte längre vill ha plats hos dem, så att någon sökande från Reserv kan få komma in.

    Bästa hälsningar
    Ludmila, SYV