Jennifer
    Hej! Jag går just nu i nian, så jag ska snart söka till gymnasiet. Jag vill antingen gå ekonomi eller samhäll men söka till gymnasiet i en annan stad.

    I min stad så finns ekonomi men det finns inte inriktning juridik. Så om jag söker till gymnasiet i en annan ort som har juridik, tas jag in som förstahandssökande då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, du bör bli förstahandsmottagen eftersom din hemkommun inte kan ge just den inriktningen, kolla för säkerhetsskull med din Syv eftersom jag kan ha svårt att egentligen uttala mig om lokala förhållanden och samverkansområden. /Lena, Syv