Thailinh
    tjena vill gå på teknik. Men jag har alla ämnen på E men jag är på gränsen att få F på matten vad kan jag göra?Kan jag ens överhuvudtaget komma in på tekniklinjen? Jag är så intresserad av datorer.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt att bedöma om du skulle klara ett Teknikprogram utifrån det du skriver. Det kan bli tufft i matten om du har tufft där redan nu. Matten går väldigt fort och är mycket krävande. Den ligger till grund för att man ska klara fysiken och kemin men även teknikkurserna. Överhuvudtaget kräver ett högskoleförberedande program att man lägger ner mycket tid på sina studier och framförallt på matten.

    Om du är intresserad av datorer så finns även Yrkesprogrammet El- och energiprogrammet med inriktning dator-kommunikationsteknik. Kanske kan vara ett alternativ. Du kan läsa mer om det här på Gymnasieguiden och kika på en film. Även här kan du läsa mer om programmet http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/gymnasieskolans-program/nationella-program/el-och-energiprogrammet-1.297

    /Lena, Syv