Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    Programplan för Teknikprogrammet ser du på länken http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/TE.pdf

    Engelska 5 och 6 är obligatoriska kurser och Engelska 7 kan man välja till.
    Engelska 5 och 6 är 100 poängskurser /d v s normalstora kurser/ och eftersom Teknik är ett högskoleförberedande program, måste man läsa Eng 6 för att annars har man inte Grundläggande behörighet till högskolestudier när man slutar gymnasiet.
    Engelska 7 är det många som vill läsa p g a den kursen ger 1.0 Meritpoäng men det är inte en obligatorisk kurs.

    Kort svar på din fråga är att det är lika mycket Engelska på Teknik som på andra högskoleförberedande gymnasieprogram.
    Vänliga hälsningar
    Julia SYV