Linn
    Hej! Jag har sökt runt lite på att avsluta gymnasiet i ett annat land, på någon av de svenska skolorna. Däremot har jag inte hittat teknikprogrammet, går det att lösa? Kan jag plugga teknikprogrammet utomlands?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,

    enl.våra uppgifter erbjuder tyvärr inte någon svensk gymnasieskola utomlands >> Teknikprogrammet. Här har du rätt. Jag tänkte också på Korr (distansgymnasiet) >>, men den erbjuder - verkar det som - inte heller teknikprogrammet.
    Naturvetenskapsprogrammet och Teknikprogrammet är inte så olika... det kanske går att komma in på NA men då med "förlust av ett år", dvs in i åk2 och läsa åk2 och 3 för att sedan ta examen från NA-programmet.
    Några andra förslag kan jag inte komma på... i alla fall inte just nu.
    Mvh

    ANNA