Viktória
    Hej!
    Jag tänkte studera till apotekstekniker eller tandsköterska på en skola på distans i Ungern. Eftersom jag bor i Sverige tänkte läsa teorin på distans och göra praktiken här. Jag har försökt hitta praktikplats på egen hand, men svaret är alltid att de kan inte ta emot elever förutom från svenska skolor eller Arbetsförmedlingen.
    Finns det möjlighet att göra praktik genom en svensk utbildningsanordnare medan jag läser teori på en utländsk skola?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Oj, svår fråga kolla med utbildningen i Ungern om de kan hjälpa dig med intyg om att du dels behöver praktiken och dels de stöder dig i att du ska ha "rätt till praktik". Alterntivet är att du även söker utbildningar i Sverige.

    Lycka till!//Lotta