Hej Dariush!
    Vår bedömning är att det i Sverige svårt att få jobb om man utbildar sig till en Teolog. Med masterexamen och efterföljande forskarutbildning kan du till exempel sikta på att bli Forskare och/eller Högskolelärare.
    Jag vill också råda dig ta kontakt med studievägledare på de institutioner på de svenska lärosätena där utbildningar i teologi ges. De kan förhoppningsvis bättre svara på dina frågor.