Lisa
    Hej, jag läser Engelska 7 som utökad kurs på ekonomiprogrammet (anledningen är för att få meritpoäng). Jag undrar om betyget jag får i kursen kommer att ha någon betydelse när jag söker in till högskolan, dvs. om jag räknar med betyget i mitt snittbetyg eller bara räknar in meritpoängen 1,0?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, alla utökade kurser som är meritkurser räknas med i snittet - så japp, det har betydelse vad du får i betyg på kursen Engelska 7. /Lena, Syv