Vilma

    Hej! Jag vill söka till ämneslärarprogrammet- med inriktning idrott. Behörigheten innefattar bland annat idrott och hälsa 2. Jag har inte läst idrott och hälsa 2, men har läst både träningslära 1 och 2 på gymnasiet. Kan man tillgodoräkna dem eller behöver jag ändå läsa idrott 2?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Vilma,

    vi känner inte till att man skulle kunna ersätta på det sättet, men fråga gärna studievägledare på den utbildningen som du vill komma in på.
    Vänligen
    Julia