Daniel SYV

    Hej Elin!
    Förutom samtal med SYV-en på skolan där gymnasieväljaren läser (grundskola eller IM- Introduktionsprogrammet på gymnasiet) kan hen också göra några tester för att få en bättre uppfattning om sin personlighet och vad som är viktigt för honom/henne.
    Det finns rätt många olika personlighets- och intressetester. Här nedan finner du länkarna till några av de tester som jag vill rekommendera:
    Vilken personlighetstyp är du? Test på www.framtid.se

    Svara på några enkla frågor och få tips från Gymnasieguiden om vilka utbildningar som kan passa.

    Svara på 12 frågor och få förslag från Arbetsförmedlingen (AF) på yrken som passar dig och dina intressen.