Elev
    Hej,
    Jag har intresse för all form av juridik, ekonomi och journalistik samt intresse för samhällsvetenskap. Har ni tips på någon universitetets alt. yrkeshögskole -utbildning som är bred och täcker så många av dessa intressen som möjligt för framtida jobb?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,
    titta gärna på listan (cirka 600 träffar) på program på högskolenivå inom de områden som du är intresserad av - här är listan (den kan bli något längre till 15 mars 2022 då anmälningsperioden startar och utbud blir fullständig);
    Tänk på att du kan söka till högskola-universitet och samtidigt även till många olika yrkeshögskoleutbildningar.
    Utbud av Yrkeshögskoleutbildningar finns på www.yhguiden.se och jag sätter här nedan exempel på yh-utbildningar inom de kunskapsområden som du är intresserad av - som snabblänkar direkt till utbildningens beskrivning:
    nackademin/business-intelligence-analytiker
    affarshogskolan/affarsinriktad-redovisningsekonom
    campus-vastra-skaraborg/operativ-digital-kommunikatör
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/manusforfattare
    utbildning/gtv-gamleby/tv-produktionsspecialist
    nackademin/social-media-manager-distans
    nackademin/digital-marketing-growth-manager
    berghs-school-of-communication/digital-creative-digital-strategist
    frans-schartaus-handelsinstitut/revenue-management-och-data-analyst
    ec-utbildning/teknikinformatör

    • Elev : Tack så jättemycket Anna! :)

    Alla frågor och svar som innehåller 'yrkeshögskol' (64 st.)