Ib Elev
    Hej!
    Jag har bara godkänt i Svenska 1 från första året jag gick i gymnasiet i Sverige. Jag flyttade till Birmingham England för att gå International Baccalaureate Diploma. Jag ska hade tänkt göra ett Tisus prov för att få behörighet till svensk högskola. Men såg nu när jag kollade på deras hemsida att man antigen kan skriva ett tisus Helprov eller Restprov. Vet inte riktigt vilket jag behöver göra för att behörighet till svensk högskola?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, se info ovan - om du inte tidigare gjort TiSUS då är det 100% Helprov du behöver göra. Det är, alltså, om du gjort TiSUS förut men blivit underkänd på Ett av de 3 delproven inom testet, och velat göra omprov inom 12 månader - skulle "restprov" vara rätt prov för dig. Som det är nu - så måste du anmäla dig till Helprovet.