B

    Hej! Läser på komvux nu, naturkunskap 2 som behövs för att söka in på det universitetet jag vill söka till, men jag får betyget i slutet av december när kursen avslutas. Kan jag ändå söka in nu i höst eller måste jag vänta till våren?

    • Jelena : försök läsa kursen snabbare, ändra till snabbare studietakt. Komvux vet mycket väl att sista dag för komplettering ligger i början på december. Du behöver avsluta din kurs och få betyget i mitten på november, om du ska hinna komplettera i tid. Prata med SYV på komvux; hen vet nog att det är viktigt att komplettera i tid.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ansöka kan du göra men du måste sedan komplettera med betyg senast 1 dec 2020 som blir sista kompletteringsdatum inför högskoleanslagen till vårterminen 2021. Gör du inte det får du svar OBEHÖRIG. Om det sedan öppnas för Sen Anmälan pga för få behöriga sökande kan du få en chans att komma in.