Reeve
    Hej!
    Jag ska söka till ett sommarläger i USA och de vill veta mitt unweighted GPA och jag vet inte vad det är eller hur jag ska räkna ut det. Jag har inte fått betyg i några kurser än för att jag går i ettan och jag måste skicka in min ansökan senast på onsdag.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, du kan inte ge uppgifter om de betygen som du ännu inte har fått (det säger sig självt). Mitt råd är att du kontaktar de ansvariga för lägret som du vill söka till och förklarar din situation, skriver att du får betygen från första året på gymnasiet i slutet av maj eller i början på juni. Ngt annat råd kan jag inte ge... .