Moa
    Hej, jag studerar heltid på högskola och undrar om jag uppfyllde kraven för att få CSN förra terminen. Av de 30 hp jag läste klarade jag 17 plus att jag fick godkänt på en omtenta som jag hade ordinarie tenta på terminen innan. Totalt blev det 24.5 hp med omtentan inräknad och om den räknas med uppfyller jag alltså studiekraven för CSN, men jag är osäker på om om tentan räknas eftersom den inte tillhörde den terminens kurser trots att jag klarade av den under den terminen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Moa, tyvärr kan inte vi på FRåGA SYV svara på din fråga. Du måste få svar från CSN. Det är en komplicerad situation du beskriver, och vi på FRåGA SYV fattar inte beslut om studiemedel. Det gör CSN. Oavsett vad jag skulle svarat dig efter att ha läst reglerna på CSN´s hemsida, så skulle inte det spela ngn roll, då vår åsikt "biter inte" på CSN. De har tolkningsföreträde i hur man använder reglerna kring olika studiestöd, bl.a studiemedel.

    Studie- och yrkesvägledare