Hampus

    Hej! Jag vill jobba som mäklare eller aktiemäklare men jag hittar ingen information om hur man bli det. Hade helst velat att utbildningen finns inom Skåne eller utanför. Så mina frågor är: - Vad måste man gå för utbildning för att bli mäklare och finns en sådan utbildning i Skåne? - Vad måste man gå för utbildning för att bli aktiemäklare? Och finns utbildningen inom Skåne?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    för att i Sverige få jobba som Fastighetsmäklare behöver man bli registrerad av FMI, läs om det och om vilken utbildning som krävs i yrkespresentationen på framtid.se/yrke/fastighetsmaklare

    ang. Aktiemäklare - var god se framtid.se/yrke/aktiemaklare och en av rekommenderade utbildningsvägar är att söka till civilekonomprogrammet. Läs också gärna svar och kommentarer i tråden: fragasyv.se/jobba-med-analys-och-investering

    ang.Utbildningsutbud
    Det förändras och fastställs helt och hållet till första dagen i anmälningsperioden. Båda de yrken du frågar om kräver högskoleutbildning. Lärosätenas sida är www.studera.nu
    Om du kommer söka till hösten 2021, kan du se korrekt och fullständig utbud i mitten på mars 2021, när anmälningsperiod börjar.