Marina

    Som titeln lyder. Då man lägger till egna ekonomi kurser under terminerna och få en slags ekonomi (kunskap) för att ta sig vidare och bli ekonom. Sedan känns den icke-relevant, redovisningsekonom skulle nog vara betydligt bättre? Då den är mer inriktad i ekonomin plus att ens utbildningstitel blir "ekonomi". En aning större chans för att få jobb i sådana fall

    finns det någon annan utbildning inom ekonomi som inte kräver 21 i merit då det är sthlm jag helst söker till och där brukar antagningen vara ganska hög.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    HEJ! många lärarprogram brukar ha ganska låga antagningsgränser, till exempel.
    Det finns tusentals utbildningar på svenska högskolor och universitet. Deras gemensam sida är www.studera.nu - du får gärna leta där och där finns det även möjlighet att se de tidigare antagningsgränserna, men ingen vet vart antagningsgränsen hamnar nästa gång.
    Vilka utbildningar "har med ekonomi att göra" är inte alltid så lätt att svara på (jag menar förutom de "rena" ekonomiprogrammen), t.ex samhällsplaneringen och personalhanteringen har också mycket med ekonomi att göra, därför skulle jag svara att samhällsplaneringsprogrammen och personalvetarprogrammen är på sätt och vis också "ekonomiprogram" (i alla fall till en viss del).