hejhej
    Hej.
    Jag går 2:an i gymnasiet, samhällsvetenskapsprogrammet (samsam) och jag är nöjd med mina betyg. Det är så att jag är väldigt osäker på vad jag ska studera efter gymnasiet,.. jag vill plugga vidare i universitet men jag har ingen aning om vad jag kan bli? Jag funderade på apotekstekniker men då behöver man gå på en yrkeshögskola. Spelar det någon roll om man studerar i en YH eller universitet? Vad rekommenderar ni?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det spelar absolut inte någon roll vilken utbildning eller skola du går i så länge du brinner för din utbildning och får jobba med det som du vill! Vill du bli apotekstekniker så går det bra att ha gått Sam - du behöver dock en del arbetslivserfarenhet också för att söka just den utbildningen på YH.

    http://www.studentum.se/ - via denna länk kan du hitta mycket kul och plugga om du vill bredda ditt sök. /Lena, Syv