André
    Hejsan! Jag har länge tänkt utbilda mig till dietist men undrar nu om det finns några andra utbildningar inom området. Lite mer hollistiskt också eller träning. Känns som att dietist är mycket tallriksmodellen och jag vill liksom få en bredare utbildning. Kanske bygga ihop sitt egna program? Jag tänkte börja med att studera kostvetenskap A nu i höst och ta det därifrån. Tack!

    Mvh André

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej André,

    om du vill bygga upp din egen Kandidatexamen, måste du göra planering tillsammans med studievägledare på just det lärosäte där du vill ta ut examen, detta pga olika lärosäten kan ha olika regler (inom vissa ramar men ändå olika regler) - och du kan därför få olika svar på olika lärosäten ang. vilka kurser som får ingå i Kandidatexamen.

    Utbud av kurser och program på de svenska högskolor och universitet finns på www.studera.nu - som är högskolornas gemensam hemsida.
    Utbud som blir sökbart till våren 2019, fastställs till 15 september. Idag kanske man ännu inte kan se alla de kurser och program som kommer att erbjudas från VT 2019.

    Kika också gärna på följande yrkespresentationer - Kostvetare >; Nutritionist >; Näringsfysiolog > och Idrottsnutritionist >. I yrkespresentationerna på Framtid.se finns det - längst ner i presentationerna - Länktips, som förhoppningsvis blir till hjälp.

    Vänliga hälsningar

    Julia syv