Jennifer
    Hej, jag har en fråga om att vara utbytesstudent och ib programmet, eftersom ib är ett tvåårigt program kan man då gå första året på gymnasiet utomlands och inte behöva gå om det året i Sverige? Jag vill gärna gå ett år utomlands men har ingen lust alls att gå om ett år.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag föreslår att du kontaktar Skolverket i denna fråga http://www.skolverket.se/ eftersom det är lite speciellt med IB och där är jag dessvärre inte insatt. /Lena, Syv