Jack

    Hej. Jag har ett utländskt betyg och försöker höja mitt meritvärde genom att söka kurser på Komvux. Jag har redan klarat Engelska 6 och 7 men ej 5, eftersom min lärare insåg då att jag inte behöver 5 och kunde börja 6. Just nu försöker jag höja mitt meritvärde genom att studera Franska 1 upp till 4, men jag insåg att jag kanske kan studera Engelska 5 eller göra en prövning för att få betyget enkelt. Går det att göra så? Tack!

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej Jack!
    Fick du bedömning från UHR, ang.din behörighet? Har du fått svar att du har Grundläggande behörighet men måste komplettera med betygen i Svenska och Engelska?
    Det är olika situationer: beroende på vad UHR´s bedömning säger. Jag är inte säker att betyget i eng 5 skulle göra någon skillnad i din situation.
    Boka tid med SYV på komvux - då kan ni tillsammans titta på de utbildningsdokument du redan har och om SYV-en på komvux ej kan ge dig svar direkt, kan hen söka experthjälp.