Daniah
    Hej

    Jag skulle vilja utbilda mig till tandläkare, det är snart dags att välja gymnasium. Har hört att man kan ta vård och omsorg och sedan bassår natur vilket då ska vara en lättare väg att ta än att ta natur från början. Vilken väg skulle du rekommendera mig att ta?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Att läsa  VO  och komplettera efter gymnasiet med naturvetenskapliga kurser är en länge väg, en omväg, kanske man kan säga, men det finns många fördelar t.ex kan man börja jobba direkt efter gymnasiet och läsa vidare senare t.ex om ett år. Man kan också på VO bli behörig till många olika högskoleutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar. Du får därför gärna överväga att söka till VO på gymnasiet. Börja gärna med att läsa info på GymnasieGuiden.se/VO