Ayaat
    Hej!

    Ja, frågan där uppe säger allt. Jag hörde någon prata om ett högskoleprov och jag googlade det men jag förstår ändå inte riktigt vad det är för något.

    Vad är högskoleprovet? Måste man göra det för att komma in på universitet? När ska man göra det? Är det som ett nationellt prov alltså att man är helt oförberedd och man inte vet vad som kommer på provet så det inte går att plugga inför det?

    Tack på förhand.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Ayaat,
    Högskoleprovet är ett frivilligt prov. Om du skriver det deltar du i fler urvalsgrupper i antagningen. Det ökar du dina chanser att komma in på de flesta utbildningar. Provet skrivs två gånger om året, senaste tillfälle var igår, den 25 oktober.
    All nödvändig info- finns på http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/detviktigasteomhogskoleprovet.5.27d86368130216405a680006319.html.

    Mvh
    Julia SYV
    Förlåt
    jag satt "punkt" i slutet
    http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/detviktigasteomhogskoleprovet.5.27d86368130216405a680006319.html
    pga "." i slutet av länken går det inte att komma in...
    nu skall det gå!
    en liten " . " kan göra så stor skillnad!!!
    Skall försöka minnas det och inte sätta "punkt" i slutet av länkarna.
    mvh
    Julia SYV
    • : Hej!
    • : Jag klickade på länken men den fungerar inte :(
    • Julia : Förlåt! jag satt PUNKT i slutet av länken och därför funkade den inte. Nu skickade jag en ny länk till dig utan "punkt" på slutet. Nu bör det funka!
    • : Tack så mycket! Det är lugnt ingen skada skedd :)
    Läs alla kommentarer