läst Studie- och yrkesvägledare och informationssystem, magisterprogram

    Vad är ligga ingångslön på ungefär som nyexaminerad studie- och yrkesvägledare som jobba på en utbildningsföretag?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Dion,
    enligt de uppgifter jag hittar idag (september 2022) är lön för nyutexaminerad SYV - cirka 33.000 kr/månad.

    • läst Studie- och yrkesvägledare och informationssystem, magisterprogram :

      HejDe uppifter du har hittat, vart har du hittat det? finns det en länk dit som jag kan vissa upp för arbetsgivare?

    • Julia :

      Se saco.se/studieval/yrken-a-o/studie--och-yrkesvagledare -  avsnitt Jobb/Lön, alltså bläddra ner på sidan. Och du kan bl.a läsa följande mening: "Medianlönen för nyutexaminerade är 33 000kr per månad."