Adam
    Hej! jag vill studera på IHM - Business School till hösten. Jag har godkänt i matematik A men kraven på den utbildningen jag vill läsa är matematik 2a,2b och 2c. Vad exakt är det jag behöver läsa? ingår något av dessa i matematik A?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Adam,
    om du har godkänt betyg i Matematik A, som är en kurs motsvarande den nuvarande kursen matematik 1 - behöver du läsa matematik 2. Det går bra att läsa matte 2a eller 2b eller 2c.
    Det är en av kurserna på nivå 2 som du behöver läsa. Och du blir lika behörig med godkänt betyg från vilken som kurs på nivå 2.
    Vad är skillnaden mellan kurserna matte 2a, 2b och 2c?
    Jo, a-spår är lite enklare; b-spår är inriktat på Ekonomi och c-spår är inriktat på naturvetenskap.
    Vill du få högre betyg, rekommenderar jag matte 2a; men om du vill bättre förbereda dig till studier inom Ekonomi - rekommenderar jag matte 2b.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    L. :)

    Liselotte