Elev
    Hej! Jag undrar om det är jämförelsetalet som man ser när man kollar antagningspoäng/statistik eller om meritpoängen är inkluderade i dessa tal. Hittade ingen information om det online s tänkte att ni kanske vet. Tänker att det är bra att veta då man kanske tror att man har ungefär tillräckligt höga poäng för ett program men sedan inser man att det talet bara var jämförelsetalet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Mary, meritpoängen är inkluderade. Det är med MERITVÄRDET (summan av Jämförelsetalet + Meritpoängen) som man konkurrerar, i betygsgrupper, till högskola-universitet i Sverige.

    • Elev :

      Tack så mycket! Det var så jag hoppades att det var:)

    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!