Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    sjuksköterskeprogrammet är en 3-årig utbildning och psykologprogrammet är en 5-årig utbildning. Det är alltså ganska långa utbildningar. Eftersom utbildningsutbud förändras, så går det inte med stor säkerhet nämna alla möjliga fortbildningar/vidareutbildningar som kommer att finnas när det blir dags för dig att söka.
    Som det är nu, så kan man med examen från sjuksköterskeprogrammet vidareutbilda sig till specialistsjuksköterska med ett antal olika specialiseringar, t.ex till operationssjuksköterska, till transplantationskoordinator, till skolsköterska och till barnmorska samt till sonograf
    En psykolog kan specialiser sig genom "eget intresse"/självstudier, kurser och vidareutbildning på arbetsplatsen inom olika områden. Via psykoterapiprogrammet kan en psykolog utbilda sig till Psykoterapeut

    Studie- och yrkesvägledare