Jennifer

    Hej! Jag har då svårt att hitta jobb som passar min personlighet och mina egenskaper. Jag är en introvert person och är inte så social av mig, som trivs med att jobba självständigt. Vilket kan upplevas att man är oengagerad vilket man inte är.

    Så min fråga är om det finns jobb som passar för en introvert person som gärna vill jobba själv.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jennifer,
    jag ska försöka ge så många exempel jag kan på "ensam-jobben", se nedan:

    som förare av fordon
    Tågförare/Lokförare (yrkeshögskoleutbildningar finns som leder till det jobbet).
    Lastbilsförare

    Inom "administration"
    Arkivarie
    Registrator

    som "Skribent"
    ex.Kronikör, Bloggare, Författare och Manusförfattare

    Jobben som Kan ev. vara "ensam-jobben":
    inom Lantbruk
    Växtodlare
    Vinodlare/vinproducent
    Mjölkbonde
    Växthusgrönsaksodlare
    Bärodlare
    Fruktodlare
    Avbytare inom lantbruk
    Lantbrukare

    Jobben inom Kultur-Media-Design kan också i vissa fall vara ensam-jobben (i alla fall periodvis). Kika t.ex på yrken Fotograf (kanske i första hand Naturfotograf);
    Kantor;
    Konservator;
    - ev. också vissa jobb inom teater, som t.ex Sufflör där man är inte ensam-ensam men man är ensam om just de arbetsuppgifterna.

    Många jobb Kan vara ensam-jobb, beroende på vilken arbetsplats man jobbar på och på exakt vilka arbetsuppgifter man har, ex. kan Programmerare vara ett sådant ensamt jobb, då man kan jobba på distans, ex. hemifrån och endast ha kontakt via e-post och telefon med sin "beställare"/arbetsgivare.

    Om du själv hittar några jobb för introverta som inte jag tänkt på - får du jättegärna höra av dig! Lycka till!