Julia
    Jag funderar på att gå på beteendevetenskapliga programmet på mälardalens högskola, då jag tycker att själva utbildningen låter väldigt intressant. Jag vill även inrikta mig på psykologi.
    Dock så är jag inte helt säker på vad en beteendevetare faktiskt kan jobba med efter examen? Kan jag jobba som tillexempel kurator på en skola? Finns det jobb som beteendevetare?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Julia!

    Om yrke Beteendevetare kan du bl a läsa på www.framtid.se och det finns exempel när man med beteendevetenskaplig utbidning arbetar som kurator, som personalansvarig eller som arbetsförmedlare.

    Andra arbetsuppgifter som man är lämpad för med beteendevetenskaplig utbilnding "i bagaget" är: utredare på olika myndigheter bl a på försäkringskassan, SIUS-konsulent och arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen, rekryterare och HR-assistent.

    Hälsningar

    Mikael SYV