Kimia
    Hej,vad händer om man inte blir godkänd i en av kärnämnena under tre år på gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    om man inte blir godkänd i en av de obligatoriska kurserna på gymnasiet, får man ett Studieintyg /i stället för Gymnasieexamen/.
    Studieintyget ger inte Grundläggande behörighet till högskolestudier.
    Det innebär att man inte är behörig att söka till en utbildning på högskola eller Universitet.
    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Finns det nått man kan göra då man inte är behörig att söka till en utbildning på högskola eller universitet?