Linnéa
    Hej!

    Om jag tex skulle komma in på mitt 8:e val i första urvalet men väljer att tacka nej, kan jag då stå reserv på de jag prioriterat ovan samt de jag prioriterat lägre eller hur fungerar det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Linnéa!
    Jag undrar om du söker till högskola eller till gymnasiet? Jag ser att du är 23 år och gissar på att du undrar angående ansökan till högskola/universitet men jag vill inte gissa utan det är bäst att veta: är det till högskola/universitet du söker, kommer du att få info i samband med svar från Antagning.se - som administrerar antagning till högskoleutbildningar i Sverige.

    Vi håller tummarna för att du kommer in på ditt första alternativ!

    Men jag förstår att du vill förbereda dig och veta på förhand vad du bör göra i fall du kommer på något av dina lägre prioriterade alternativ. Information om det finns på https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Svara-sa-har/

    I fall du känner att du inte riktigt hittar svar på din fråga på länken ovan, försök hitta svar på https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/Antagningsbesked-och-svar/

    Om du inte heller hittar svar på den andra sidan (länk ovan), skicka din fråga till Antagning.se genom att trycka på FRÅGA OSS? - om antagningsbesked och svar, en "knapp" till höger på sidan (länk ovan).

    Antagning.se kan ändra sina rutiner sedan det senaste antagningstillfälle. Det är bara de som dagligen jobbar just med antagning till högskola/universitet, dvs på Antagning.se som kan ge ett säker och 100% svar på din fråga. Jag vill inte ge dig ett svar som riskerar att inte vara 100 % korrekt och att du med det riskerar att ev. gå miste om en utbildningsplats.

    Önskar dig stort lycka till & lovar att hålla tummarna för dig!
    ANNA