Kimia
    Alltså en komplettering under de tre åren på gymnasiet eller efter studenten.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du läser ett gymnasieprogram som inte ger behörighet till just tandläkare/läkare så behöver du läsa till de kurser som krävs. Läser du ett yrkesprogram eller andra program som inte är ett Naturvetenskapsprogram som kan leda direkt till en utbildning till både läkare av alla slag så kan du behöva läsa in kurserna på Komvux eftersom de är för många för att du ska hinna komplettera under gymnasiet tre år.

    Eller så kan du välja att läsa till de kurser som behövs på ett Naturvetenskapligt basår på högskolan eller Folkhögskolan. Då behöver du dock ha läst upp till Matte 3 på gymnasiet. /Lena Syv