Milla SYV på FrågaSYV

    HEJSAN!
    Läs gärna information på folkhogskola.nu/om-folkhogskola/livet-som-deltagare/studiestod-csn/nivaer-och-avdelningar-for-studiestöd -- vad jag läser på den sidan är bl.a att A1-utbildning kan i vissa fall ge rätt till högre bidragsnivå (alltså större summa som bidragsdel av studiemedel) och A2-utbildningar ger inte den rätten.  Dock vet jag är det mycket annat som också måste vara uppfyllt (inte endast att utbildningen ligger på A1-nivå) för att kunna kvittera ut högre summa som bidragsdel av studiemedel. Om högre bidrag från CSN var god läs på csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/tillagg-till-studiestodet/for-studier-med-studiemedel/hogre-bidrag

    Studie- och yrkesvägledare

    Hej igen,

    fick idag svar från CSN:
    Detta*** är en indelning av olika utbildningsformer och nivåer som inte påverkar studiemedlet
    storlek men kan påverka vilken typ av studiestöd man har rätt till.

    I följande länk kan du läsa om vilka stöd man kan ansöka om för de olika utbildningsformerna:

    https://www.csn.se/bidrag-och-lan/studiestod.html#expand:none

    Vänliga hälsningar
    ________

    *** min tolkning - bland annat att utbildning finns på A1-listan eller A2-listan.