Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Tanner!
    civilingenjörsexamen kan till engelska översättas som "Degree of Master of Science in Engineering". Om England erbjuder på något av sina universitet just den inriktning du vill gå, nämligen industriell ekonomi, vet jag tyvärr inte. Utbildningar i olika länder behöver inte direkt motsvara varandra utan det kan finnas liknande (mer eller mindre Liknande) utbildningar. Du kan hitta några utbildningar i England som du tror är "mer liknande" och jämför i så fall kursinnehåll mot civilingenjörsprogrammet med inriktning Industriell ekonomi som ges i Sverige. Var den utbildningen ges i Sverige - var god se i listan (de träffarna överst i listan) på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=industriell-ekonomi

    Testa också ställa din fråga till studievägledare och utbildningsansvariga på civilingenjörsprogrammen med inrikt.Industriell ekonomi på de svenska lärosätena, t.ex kan du börja med Karlstads universitet; kontaktuppgifter finns bl.a på kau.se/utbildning/program-och-kurser/program/TACIE?occasion=79906