A

    Hej! Jag är väldigt intresserad av framtiden och allt som har med det att göra, alltså robotar och byggnader (teknologin). Jag vill jobba inom att planera och designa byggnader men samtidigt hålla på med robotar, men vet inte vad för yrke det är.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej A,
    du får gärna kika på många yrken på www.framtid.se - på den sajten finns det över 2.ooo yrkesbeskrivningar.
    Nya yrken tillkommer också! Vilka nya yrken ska tillkomma under kommande åren, som idag ännu inte finns, är det ju ingen som vet! :) Du kan kanske själv uppfinna ditt framtida yrke? Läs mycket inom de ämnen som intresserar dig och se om du kan sätta ihop de kunskaperna och färdigheterna till ett nytt yrke eller om det yrket "skapas" av någon annan under tiden du läser de ämnena som du är intresserad av.

    Om ditt drömyrke finns redan, då borde du kunna hitta det bland yrkespresentationerna på www.framtid.se
    Börja med att kika på
    arkitektyrken och
    yrke/robotutvecklare