Jelena
    Hej, om en ungdom som på sikt vill bli fastighetsmäklare ännu inte har sökt till ngn utbildning, och kom på att hen inte har ngn sysselsättning eller inkomst under kommande vår, vad kan hen söka läsa nu, i början på december?
    Tacksam för tips på konkreta utbildningar!
    J.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jelena,
    antagning.se/se/search?period=VT21-ekonomi-distans ser man utbildningar inom "ekonomi" på högskolenivå som är öppna för SEN ANMÄLAN. Start på utbildningarna är VT21. Och de är "på distans" (kan ingå obligatoriska träffar, dock). Jag la även filter "distans" pga jag ha ingen information om vilken stad personen vill/kan läsa i.
    Jag tänker så här: inom utbildning till fastighetsmäklare ingår kurser i ekonomi, så varför inte börja med att läsa någon eller några kurser i ekonomi om målet, på sikt, är att bli Fastighetsmäklare.