Cat
    Jag har godkända betyg i alla ämnen förutom kemi 1 och fysik 1. Jag tänker också göra högskoleprovet, Men jag undrar vilka program jag kan läsa i UNI/högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Cat, det finns så otroligt mycket ! Du blir säkert behörig till tusentals olika utbildningar, och inte bara inom universitet/högskola, men även inom andra studieformer - som t.ex yrkeshögskola och KKU >>.
    Är det endast högskkola eller universitet du är intresserad av? I någon speciell stad eller kan du flytta fritt? är det något speciellt yrke eller yrkesområde du är intresserad av att plugga?
    Kika på många olika yrken på www.framtid.se

    Kika på utbud av högskoleutbildningar på högskolornas gemensam sida www.studera.nu

    Studie- och yrkesvägledare