A
    Hej!

    Vad krävs egentligen för att bli Art Director när man har tidigare utbildning inom design?

    Jag är snart färdig med min kandidatexamen i produktdesign på universitet OsloMet som ligger i Oslo, Norge. Skulle säga att jag har grundläggande kunskaper om grafisk design, men fokuset har varit fysiska produkter.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej A!

    Art Director  är i Sverige ett av de många icke-reglerade yrken vilket betyder att det inte finns strikta krav på vilka utbildningar eller andra meriter som ”ger jobbet” utan det är i varje enskilt fall arbetsgivare som bestämmer vem hen anställer.