Kaltrina
    Hej!
    Jag läser första året på ekonomiprogrammet och är nu väldigt intresserad att bli tandhygienist. Nu är min fråga, kommer jag ha behörighet att söka in till handhygienist programmet även om jag går ekonomi? eller behöver jag lägga till kurser?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, du behöver få godkänt i Naturkunskap 2 som är en valbar kurs, ej ingår i ngt gymnasieprogram.

    För behörighet till Tandhygienist krävs: Grundläggande behörighet samt godkända betyg i Matematik 2, Samhällskunskap1b & Naturkunskap 2.