Astrid
    Hej, jag går första året på samhällsprogrammet. Nästa år går jag samhäll inriktning media. Räcker det för att kunna komma in på en musikhögskola? Jag hade tänkt att gå en utbildning för sång.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Du får se på just den högskoleutbildning som du vill söka vad de skriver om behörighet, men så vitt jag vet så brukar det krävas endast grundläggande behörighet plus godkända antagningsprov (att man sjunger bra på audition inför juryn).
    Grundläggande behörighet får du om du tar examen från ett valfritt högskoleförberedande gymnasieprogram, inkl. SA där du läser nu.
    Mvh Mikael